... despre Paprika - localul creat pentru vinuri. Localul creat pentru oameni


Începutul

În Chișinău există o droaie de localuri fițoase, fast-food și cafenele. Moldovenii nu au timp, nici bani, pentru ca să găsească unul potrivit pentru suflet... dar și pentru buzunar.

Nu prea ies prin localuri, sunt omul care iubește pădurea sau patul călduț și mă poți scoate din casă doar dacă este o gașcă de prieteni alături de care m-aș simțit extrem de confortabil și localul este prietenos (fără multă aglomerație).

Zilele trecute am fost invitată de Fine Wine la un offline cu degustație de vinuri și, evident, am acceptat. Motivul este simplu - vinurile au devenit parte din viața mea.

Vinul mi-a devenit prieten. Un prieten din care savurez atunci când „comunic” cu el. Nu o fac foarte des. În ultima perioadă foarte rar. Dar plăcerea pe care o primesc de la această „comunicare” e una cu adevărat specială.


Invitație la Paprika

Degustarea vinurilor a avut loc la Paprika, un wine pub care se află la intersecția străzilor Ștefan cel Mare cu Armenească. Chiar dacă pentru unii, denumirea localului nu este una sugestivă pentru un wine pub, alții sunt de altă părere. 

Este o denumire reușită, în viziunea mea. Vinurile Merlot întotdeauna mi s-au asociat cu ardeiul iute.

Când am deschis ușa localului am pășit sceptică, pentru că pe exterior nu m-a fascinat și nici nu are un du-te vino. Este drăguț, pe exterior. Atât. Dar, primele impresii sunt amăgitoare.

Când am făcut primii pași în acest local am rămas plăcut surprinsă de miros. Era un miros neutru: fără miros de țigări, parfum sau mâncare. Era un miros cald și curat. Dacă putem atribui astfel de adjective unui miros. 

După ce vei coborî scările te vei ciocni de angajații localului, care te vor direcționa în regiunea în care te vei simți cel mai confortabil. Au câteva zone de odihnă și majoritatea sunt ascunse de ochii lumii. Adică, poți să vii cu un grup format din vreo 12 prieteni și să te simți „ca acasă”. Decorul este cozy și potrivit unui wine pub. Cel puțin, următoarele întâlniri cu amicii/familia le voi avea acolo.



Cinci lucruri faine la Paprika:

1. Muzica. 
Muzica este potrivită pentru un wine pub. Nu era jazz și nici trance, nici Mozart.
2. Cartea de Vinuri
Localul are un meniu cu peste 240 de vinuri din întreaga lume. Nicăieri în Chișinău nu vei găsi un local cu o varietate atât de bogată. Este cu adevărat impresionantă cifra.
3. Prețurile
Prețurile în acest local sunt pământești, adică accesibile. Vinurile care costă în unele localuri 200, aici costă 80 de lei. Nu, nu sunt amestecate cu apă. Pur și simplu, localul este și un fel de vinotecă. Poți procura vinuri la prețul un pic mai mare decât direct de la producător.
4. Mâncarea
Mâncare e gustoasă și proaspătă. De faptul că e proaspătă m-am convins la degustație, iar de faptul că este și gustoasă... mi-au confirmat și vreo 3 prieteni gurmanzi.
5. Deservirea
Angajații localului mi-au părut rapizi, inteligenți și amabili. Dar îi recomand să continuie în aceeași manieră. Pentru că avem localuri, care pentru început aveau deservire calitativă, iar după ce și-au creat un nume au decis să nu atragă atenția la acest capitol - atât de important pentru clienți.

*
Lucruri mai puțin faine la Paprika:

1. Lipsa femeilor
Nu, nu sunt feministă. :D Dar am simțit necesitatea de a vedea în local - o femeie. Nu am observat-o. Poate era la bucătărie. Dar mie îmi plac localurile unde mă întâmpină o femeie frumoasă sau îmi zâmbește. Mă simt mai „în siguranță” printre atâția bărbați.
2. Iluminarea
Parcă ceva lipsește. Îmi creează impresia că e prea puțină lumină. Este un wine pub, care nici nu ar trebui să fie prea iluminat. Dar este un wine pub, nu un beer pub. Să nu uităm, că spre deosebire de vin, berea nu necesită să-i admiri culoarea și nici să o deschizi.
Le-aș recomanda să se gândească la o iluminare mai creativă pe viitor și mai specială. Sunt un wine pub, totuși.
3. Ora închiderii
Localul este deschis pentru vizitatori doar până la ora 21:00, iar în weekend - 23:00. Cu siguranță, ora închiderii necesită prelungită. Este unicul wine pub, deci ora 23:00 ar fi potrivită pentru zilele luni-joi, iar vineri-duminică ar trebui să fie deschis până la ora 02:00. Cel puțin, eu așa văd lucrurile.

Degustarea vinurilor Asconi

Degustația a fost moderată de Mihai Druță, președintele Asociaţiei de Somelieri în Republica Moldova. Un bărbat agreabil, care cunoaște tare multe chestii despre vinuri.

Am degustat 7 vinuri. Am descoperit câteva vinuri noi de la Asconi, care merită să fie încercate și de voi. Mie mi-au plăcut toate, cu excepția Rose-ul. Asta pentru că eu sunt extrem de pretențioasă la Rose-uri și ele nu fac parte din lista vinurilor mele preferate.

Recomand: 1. Riesling, 2014 2. Feteasca Albă, 2015 3. Merlot, 2012
Sfârșitul

Restul vă las să descoperiți singuri. Nu uitați să consumați vinuri în cantități rezonabile și în compania celor mai apropiați oameni, chiar și mai îndepărtați. :D

Vinul unește.






Comentarii

  1. Fostul meu iubit ne-a părăsit pe mine și pe fiica mea acum șase săptămâni, după ce am încercat aproape totul pentru a-mi restabili relația, am fost dezamăgit. Nu mi-a ieșit nimic. O săptămână mai târziu, în timp ce parcurgeam Instagram-ul meu, am văzut câteva mărturii despre DR, zori ajutând oamenii să-și reaprindă relația și să repare casele sparte, la început am fost sceptic, dar am decis să încerc și am luat contact cu DR, Dawn pentru ajutorul ei, câteva zile făcând contactul cu ea, totul s-a schimbat automat, tristețea mea a devenit bucurie, zâmbetul era pe toată fața mea, totul s-a întâmplat foarte repede și rezultatul a fost perfect. Folosesc acest mediu pentru a-l aprecia pe Dr, Dawn, dacă aveți dificultăți în relația voastră.
    * Dacă vrei să concepi.
    * Dacă vrei să te reîntâlnești cu iubitul tău.
    * Dacă ai nevoie de putere spirituală.
    Dr. Dawn Acuna este singura persoană care vă poate ajuta: dawnacuna314@gmail.com
    WhatsApp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu